| ||||||||||||||||||||||
סוגי נהגים בביטוח רכבבחלום הוורוד של חברות הביטוח נמכרות ומתחדשות פוליסות לביטוחי הרכב השונים, ואילו המבוטחים לעולם אינם תובעים את החברה על נזק כלשהו. להלן נמנה מספר סוגים של נהגים: נהג וותיקהפרמיות הבסיסיות ללא תוספות סיכון או הפחתות מיוחדות נקבעות לנהג בן 24 שנים ומעלה אשר רישיון הנהיגה שלו בן שנה ויותר. יש לציין שהחוק מגדיר נהג וותיק רק לבעל רישיון בתוקף של שנתיים ומעלה. נהג צעירהתואר "נהג צעיר" מוענק על פי גיל ולא על פי וותק הרישיון. מדובר על כל נהג שגילו נמוך מ-24 שנים. הפרמיות לנהגים צעירים גבוהות יותר וכן גם תשלום ההשתתפות העצמית. כיום ישנן סוגי פוליסות אשר מציעות לנהגים אלה ביטוח על בסיס שעות נהיגה בפועל. דבר זה מתאים מאוד לצעירים אשר משתמשים שימוש מזדמן באוטו של ההורים. נוהג בדרך קבעהגדרה משפטית זו נוספה להגדרת הביטוח, ועזרה להוזיל באופן משמעותי את מחירי הביטוח לנהגים צעירים (מתחת לגיל 24). זאת לעומת הנהג הצעיר שבדרך כלל אינו נוהג באופן קבוע בכל יום או יומיים, אלא רק מידי פעם כשההורים מסכימים לפנות לו את הרכב המשפחתי . נהג חדשנהג חדש הוא זה אשר רישיון הנהיגה שלו בן פחות משנה. אין משמעות לגיל הנהג במקרה זה. גם נהג מסוג זה נדרש לשלם פרמיות והשתתפות עצמית גבוהות יותר בבואו לבטח את הרכב. נהג מזדמןנהג מזדמן הוא כל נהג הנוהג ברכב ברשות בעל הרכב בזמן מתן שירות לבעל הרכב. ביטוח הרכב יחול עליו בהתאם לסוג הנהג שהוא נמנה עליו. דוגמאות לנהגים מזדמנים הם העובד במוסך, ברחיצת הרכב או במגרש החנייה. מורה נהיגהמטבע הדברים, מורי הנהיגה נאלצים לשלם פרמיות ודמי השתתפות עצמית גבוהים משמעותית מנהגים וותיקים אחרים, בגלל הסיכון הגבוה לתאונות ונזקים אליו מועד הרכב ונוסעיו. נשיםכן, כן. נשים זהירות יותר וזה בדוק. הן מעורבות ב-20% בלבד מתאונות הדרכים ורק ב-10% מהתאונות הקטלניות. זו הסיבה שיש חברות ביטוח המתהדרות בפרמיות נמוכות יותר לנשים. נהגים (לא) של שבתאם אתם מצהירים בפני חברת הביטוח שאינכם נוהגים בשבת, תזכו להנחה בביטוח הרכב. במקרה כזה הביטוח לא יפעל בשבת. הסדר זה מתאים במיוחד לנהגים שאכן אינן נוהגים בשבת מטעמי דת. נהג "בטיחותי" או העדר תביעותובכן, אין זה באמת המינוח הביטוחי, אבל חברות הביטוח מוזילות פרמיות לנהגים שלא תבעו את הביטוח. העדר תביעות היא הדרך הטובה ביותר לשלם פרמיות זולות. חברות הביטוח מעדיפות, כמובן, לבטח את אלה שלא יזדקקו לביטוח ולא יפעילו אותו אף פעם. מה קורה מעבר לים?מסתבר שבחו"ל מתחשבות חברות הביטוח במספר פרמטרים המעניקים פרמיות נמוכות יותר, ואשר בארץ אין להן כל משמעות והשפעה. להלן רשימה חלקית: נהג שעבר קורס לנהיגה מתקדמתהגיוני הדבר שנהג טוב יותר, שהוכשר לנהיגה בצורה מתקדמת יזכה לתשלום פרמיות נמוכות יותר והשתתפות עצמית קטנה יותר. בארץ אין זה מקובל עדיין. תלמידים טוביםלא, זו לא טעות. בארצות הברית מוזילות חברות הביטוח פרמיות ודמי השתתפות עצמית לתלמידים בעלי ציונים גבוהים. מה ההיגיון? חברות הביטוח סבורות שמי שמשקיע בלימודים הוא אדם רציני ושקול, וסביר להניח שכך גם ינהג. מחקרים הוכיחו זאת! לקוחות ותיקיםהשיטה הותיקה לשימור לקוחות פועלת בחו"ל, ולקוחות ותיקים זוכים להנחות בגובה הפרמיות. רעיון לא רע שכדאי לשקול ליישם גם בארץ. לסיכוםסוג הנהג הוא רק אחד מהפרמטרים שנשקל בחישוב הפרמיות בביטוחי הרכב – ביטוח חובה, מקיף וביטוח צד שלישי. ברוב המקרים אין לנו שליטה על סוג הנהג שעמו אנו נמנים, אך בוודאי כדאי לדעת לאיזה סוג אנו משתייכים ולבדוק אם ההשתייכות הזאת יכולה לזכות אותנו בפרמיות ודמי השתתפות נמוכים יותר, ולדרוש את ההוזלות המתאימות מחברת הביטוח.כל הזכויות שמורות © פגוש, 2008
פורטל ביטוח רכב פגוש
|
||||||||||||||||||||||