| ||||||||||||||||||||||
התנעת מכונית בעזרת כבליםהשמש זורחת, הציפורים מצייצות והמכונית לא מניעה. בוקר שהתחיל טוב הופך לסיוט. זה מקלקל את התוכניות, גורם לאיחורים וגם – איך מתמודדים עם זה? ראשית ננסה לאבחן את הבעיה. סיבה שכיחה לרכב שלא מניע היא התרוקנות המצבר. אפשר לנסות להדליק את האורות ולבדוק אם עוצמתם רגילה. אפשר גם לצפור. אם הצופר חלוש והאורות מעומעמים, נראה שאכן הבעיה במצבר. אם האורות והצופר עובדים כרגיל, נראה שהבעיה במקום אחר. אזהרה 1: שני המצברים צריכים להיות בעלי מתח זהה. בדרך כלל 12V . אם יש לכם רכב פרטי ושכנכם החביב בעל המשאית מציע עזרה בהתנעה – סרבו בנימוס. סביר שהמצבר שלו בעל מתח כפול וזה אסור בתכלית האיסור. אם תנאי השטח מאפשרים זאת, נוח להעמיד את הרכב התקין כשהפגוש הקדמי מול הפגוש הקדמי של הרכב המושבת. אזהרה 2: אין לאפשר מגע בין שני כלי הרכב. אזהרה 3: יש לכבות את הרכב התקין. אין להשאיר אותו מונע בשום אופן. השלב הבא הוא חיבור שני המצברים. שימו לב לצעדים ובצעו בצורה מדוייקת. אזהרה 4: אין לאפשר נגיעה של מהדק (קצהו המתכתי של הכבל) אחד בשני בשום מצב. אם הכבלים מחוברים זה לזה צריך מישהו להחזיק כל אחד מהם בנפרד או לדאוג בדרך אחרת שלא יגעו ויווצר ניצוץ.
אזהרה 5: יש האוהבים לעשות תצוגת תכלית מרהיבה ולחבר לשניה את קצות הכבלים אחד לשני, כאשר הם מחוברים למצבר התקין, על מנת "לבדוק" אם יש זרם. זהו תעלול מסוכן העלול לפוצץ את המצבר. ראו אזהרה 4 לעיל: אין לאפשר נגיעה של קצות הכבלים זה בזה בשום אופן – זה פשוט יוצר קצר. לאחר שהכל מחובר, מתניעים את הרכב התקין, ולאחריו את הרכב המושבת. אזהרה 6: אין צורך "לתת גז" ברכב המניע. המצבר אמור להספיק. אין להפעיל לחץ מיותר על המצבר התקול. מיד לאחר שהרכב המושבת הניע, יש לנתק את הכבלים, ולאפשר למצבר להתמלא.
ומה הדרך השנייה, במקרה שאין כבלים? דחיפה, השיטה הישנה האביזרים הנחוצים בשיטה זו הם אחד מהבאים: או כביש עם שיפוע נוח – ירידה, כמובן, או כמה "נשמות טובות" ושריריות שיסכימו לדחוף את הרכב. אופציה זו אפשרית ברכבים בעלי תיבת הילוכים ידנית בלבד.
ואם כל זה לא עובד תמיד קיימת אופציית הגרר...כל הזכויות שמורות © פגוש, 2008
פורטל ביטוח רכב פגוש
|
||||||||||||||||||||||