דוהה דוהה לנו, למה זה דוהה לנו: כך תשמרו על צבע הרכב

לשמור על צבע המכונית בשמש והאוויר הארץ-ישראליים זו משימה קשה, אך לא בלתי אפשרית. בעזרת תחזוקה שוטפת וכמה פעולות מניעה, תוכלו להגן על שכבת הצבע של הרכב ולשמור גם על הניראות שלו אך לא פחות חשוב מכך – על ערכו

שולי פוסק

שמירה על צבע המכונית דומה לשמירה על עור גופנו, שניהם מושפעים (בין השאר) ממזג האוויר ועל שניהם ניתן להגן בקלות כדי שלא יאבדו את חיוניותם במהירות רבה. אתם לא צריכים להיות מכורי רכב רציניים כדי לרצות שהמכונית שלכם תמשיך להיראות חדשה, מספיק שלנגד עיניכם עומדת אפשרות מכירה עתידית ומכאן שהגנה על הצבע היא חלק משמירה על ערכה הכולל של המכונית.

השמש הארץ ישראלית הקופחת על ראשינו ודשבורדנו, גורמת לחימצון ודהייה מוקדמת של הצבע; ניסיון לחנות בצל עלול לעלות בעיטור לשלשת יונים; הבריזה מן הים אולי מצננת לעיתים את עורנו המלהט, אך המלח והחול שהיא נושאת עימה מזיקים לשכבת הצבע. אז מה אתם יכולים לעשות כדי לשמור על צבע המכונית שלכם? להיעזר במדריך הבסיסי שלפניכם.

פעולות מניעה

בדיוק כפי שאתם מחזיקים דרך קבע ברכב אפוד זוהר ופנקס ועט למקרה שתיקלעו לתאונה, כדאי שתחזיקו גם בתא המטען כמה אמצעי הגנה. כיסוי המכונית זו אולי התעסקות מייגעת, אבל לא תמיד נקרית בדרכנו חניה במקום מוצל ומוגן מלשלשת ציפורים. כיסוי הרכב בכל חניה בשמש, מתחת לעצים או כבלי חשמל ובסמוך לאתרי בניה ישמור על צבע המכונית שלכם לזמן ארוך יותר. לצד הכיסוי החזיקו גם ״ערכת עזרה ראשונה״ לניקוי בסיסי במקרה הצורך, שתכלול בקבוק מים וטיפת סבון, ספוג ומטלית. הקפידו להסיר לכלוכים בהקדם כדי שלא יחדרו לשכבת ההגנה של הצבע. כיסוי נוסף וחשוב הוא הכיסוי הכלכלי – הקפידו לוודא כי ביטוח הרכב שלכם עליכם, מעודכן וכמובן בתוקף. הדבר יעניק לכם רשת בטחון כלכלית ויאפשר לכם להעניק טיפול נאות ויסודי לאוטו במידה וחלילה יהיה צורך כזה, קל או קשה. הקפדה על מעטפת כיסויים זו תסייע לכם לשמור על ערכו של הרכב וגם על הניראות שלו.

רחיצה כהלכה

שטיפת המכונית לעיתים קרובות היא הצעד הראשון בשמירה על צבע הרכב. בצעו את השטיפה במקום מוצל ועם חומרים ייעודים לרחיצת מכוניות. את האבק והבוץ המצטברים מומלץ לקרצף במטליות כותנה רכות או מיקרופייבר ואת הלכלוכים הקשים יותר בעזרת פלסטלינה לרכב, המגיעה ברמות ׳אגרסיביות׳ שונות. לאחר הרחיצה חשוב לייבש היטב את המכונית בעזרת מטלית כותנה. הייבוש מסייע להגן על הצבע ממינרלים שנותרו ממי השטיפה.

שאלת תדירות הרחיצות תלויה בזמן ובכוח שלכם, אם אין לכם הרבה מאלו, הקפידו לפחות על שטיפות לאחר ביקור באזור חוף הים, כדי שלפחות את הצטברות המלח תוכלו למנוע. ומה בנוגע לרחיצה אוטומטית? אין ספק שזה הרבה יותר פשוט, אך קחו בחשבון שהמברשות עלולות להיות קשיחות מהרצוי. אם אתם כבר בוחרים לשלם על השירות, מומלץ לפנות למי שמתמחה בניקוי ידני של מכוניות.

רובד מגן

שכבת וקס או שעווה על המכונית מעניקה לצבע שכבת הגנה חיצונית. המומחים ממליצים על 3-4 טיפולי וקס בשנה, ובאופן ספציפי לפני חילופי העונות. חשוב לרחוץ היטב את המכונית ולייבש היטב לפני שמבצעים את הטיפול. לטיפולי ווקס וטיפולי פוליש תפקידים שונים וחשוב לעמוד עליהם: טיפולי ווקס מספקים שכבת מגן לצבע הרכב בעוד טיפולי פוליש תפקידים להסיר כתמים או לכלוכים קשים.

טיפול בשריטות

גם אם אתם נוהגים בזהירות ונעזרים בחיישנים כדי שהרכב שלכם לא ישתפשף בשום דבר, או דואגים לפוליש באופן קבוע – שריטות יכולות להופיע בשכבת הצבע. אם מדובר בשריטה עמוקה, עדיף להיעזר באיש מקצוע במוסך. במקרים קלים יותר אפשר ״להעלים״ את השריטה בעזרת פוליש ייעודי ומטלית מיקרופייבר.

 

כפי שאתם בוודאי מבינים, שמירה על צבע הרכב אינה משימה בלתי אפשרית. רחיצות קבועות, מריחת שכבת הגנה וניקוי נקודתי של לכלוכים בשעת הצורך, יסייעו לכם באתגר. גם בשריטות קלות תוכלו לטפל בעצמכם ובכל מקרה קשה יותר, תוכלו להיעזר באנשי מקצוע. אם הגעתם עד הלום ואתם מרגישים שנולד בכם "פיינשמייקר", חפשו אחר בלוגים ומדריכים של משוגעים לדבר, ותוכלו לצלול לעולם המרתק של ״אוטמי צבע״ וטיפים נוספים.

תמונה:shutterstock

כל הזכויות שמורות © פגוש, 2008
פורטל ביטוח רכב פגוש