חילופי דברים: על כוחם של צרכני ביטוח רכב

האם יש לנו, הצרכנים, כוח, כאשר מדובר בשיפור תנאי התשלום על פוליסת ביטוח רכב, והאם למבוטחים ותיקים יתרון על פני לקוחות חדשים בעולמינו הקפיטליסטי?

יום ד' 18.2.09

כשהיינו ילדים אמא התחילה ללמד בבית הספר היסודי האזורי ועבדה שם במשך 30 השנים שלאחר מכן, אבא ניהל מחלקה במפעל לייצור ציוד רפואי ומתמיד בכך עד היום. את יעקב מהמכולת הם לא יחליפו למרות שקילו אורז עולה אצלו פי שניים מאשר בכל מקום אחר, את יפה הספרית אמא לא תעז לעזוב למרות שזו מסרבת לעדכן את הליין האופנתי שלה מאז שנת 1983, את צילה הפקידה מהבנק הם לא יחליפו בעד שום הון שבעולם, וגם את שמעון, סוכן הביטוח הם מסרבים לעזוב, זאת למרות שלא טרחו לערוך סקר שוק ולבדוק עד כמה אקטואלי גובה הפרמיה שהם משלמים לו. ולמה? פשוט בגלל שזהו כוחו של הרגל.

אנחנו, המשתייכים לדור קצת אחר, יודעים ששינויים הם חלק מהחיים בעולם המודרני הגלובלי. ועדי עובדים ומכולות שכונתיות מזמן כבר ירדו מסדר היום הציבורי. אנו מחליפים עבודות, קריירה, בני זוג ולעיתים אפילו את שמנו. ברור לנו שלא קיים שום יתרון במערכת יחסים ארוכה עם החנווני, הספר, פקיד הבנק, או רחמנא ליצלן עם סוכן הביטוח.

ובכל זאת נשאלת השאלה – האם יש לנו, הצרכנים, כוח, כאשר מדובר בשיפור תנאי התשלום על פוליסת ביטוח רכב, והאם למבוטחים ותיקים יתרון על פני לקוחות חדשים בעולמינו הקפיטליסטי?

התשובה לכך היא שלצרכנים תמיד יש כוח, השאלה היא כיצד ומתי הם משתמשים בו. לגבי יתרון הוותק – זה כבר פחות בטוח.

לנ', נהג צעיר ומבטיח, ימלאו השנה 24 אביבים. נ', שרכבו היה מבוטח באחת מסוכנויות הביטוח חשב שהגיע הזמן להוריד את גובה הפרמיה, שכן על פי תנאי פוליסות ביטוח הרכב של רוב חברות הביטוח, נהגים מעל גיל 24 משלמים פחות מאשר נהגים מתחת לגיל זה. להפתעתו של נ', נתקל בהתנגדות מצד סוכן הביטוח, ונאלץ להמשיך לשלם לסוכנות סכום גבוה משציפה. נ' לא התייאש והחליט להתקשר לסוכנות כלקוח חדש, וראו זה פלא – הסוכנות שמחה "לצ'פרו" במחיר נמוך מזה ששילם כלקוח ותיק.

חלק מחברות וסוכנויות הביטוח, כמו זו שבה היה מבוטח נ', ישקיעו יותר מאמצים באימוץ לקוחות חדשים ולכן ייבחרו להציע להם, ולאו דווקא ללקוחות הותיקים, את הדילים האטרקטיביים יותר.

מסיבה זו, כדאי למבוטחים, צרכני ביטוח הרכב, לשמור על עיניים פקוחות ולהתרענן מדי פעם בחוקי השוק. כמו בהרבה תחומים, בעת חידוש הפוליסה חשוב לעשות סקר שוק מקיף ויסודי על מנת שיהיו בידי הצרכן כמה שיותר קלפים מול סוכנות או חברת הביטוח. ביטוח רכב הוא הוצאה גדולה מספיק על מנת שהצרכן יבהיר לחברת הביטוח שאינו מוכן להתפשר.

מצדן של סוכנויות וחברות הביטוח, עת חידוש הפוליסה הוא הזדמנות להוכיח את נאמנותן למבוטח, ולהפגין יכולות שירות שיגרמו לו לרצות ולהישאר, למרות ההצעות האטרקטיביות של המתחרים בשוק...

כל הזכויות שמורות © פגוש, 2008
פורטל ביטוח רכב פגוש